Evas Atelje

Här visar jag mina kort, akvareller och annat hantverk som jag sysslar med och jag tar gärna emot beställningar på kort te.x kontakta mej för mer information om beställninar.







lördag 20 januari 2018

Pop-up Svärdsjö kråkkort


Detta kort gjorde jag strax innan jag blev sjuk sist och fick min
blodförgiftning i Maj/Juni så det var det sista
jag gjorde under lång tid för att jag har varit så dålig!


Men vi hade en utställning på Hantverkshuset Kråkan
som pågick hela Maj månad ut 2017 med vernissage.




Man skulle inspireras av Svärdsjös och Envikens kjol säcks färger och mönster
och kråkan har ett täcke på ryggen i Svärdsjös mönster och kortet går 
i dom färgerna och kråkan är ju Svärdsjös symbol så därför tog jag kråkan som motiv.



Det är ett 3-D kort som man viker ihop i sidled och lägger i ett A5 kuvert när man skickar det.
Och jag har ritat upp ett motiv och sen skurit ut det med skalpell i olika lager
som jag limmade ihop för att det ska bli en 3-D känsla och målat en akvarellbakgrund
så om man ställer det i ett fönster te.x så lyser ljuset igenom akvarellen så
det blir ett snyggt sken från siluetten på kråkan och man skriver hälsningen på det vita
fältet på baksidan längst ner för om man skriver på baksidan på själva
akvarellen så kommer texten synas igenom när ljuset
lyser på akvarellen och det blir inte snyggt!











Det var en riktigt rolig utmaning att fundera ut vad jag skulle göra till utställningen
och jag blev nöjd med resultatet och här är bilder från hela våran utställning av alla 
hantverkares bidrag och vi kommer att göra en ny utställning i år igen.















Ja vi får se och hoppas att jag har orken att göra ett nytt bidrag till årets utställning!

På återseende // Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar